WordPress hjælp – Få din egen WordPress ekspert med på sidelinjen

De seneste år er det i stigende grad blevet en kompleks og meget tidskrævende opgave for virksomheder og soloselvstændige at drive, opdatere og vedligeholde hjemmesider og webshops.

Teknikken er blevet langt mere avanceret, end den var for blot få år siden. Og kravene til opdatering, vedligeholdelse, sikkerhed, hastighed og brugervenlighed bliver større og større for hver dag, der går.

Med mindre man er WordPress ekspert og kontinuerligt følger med i udviklingen, er det ret umuligt for de fleste ejere af hjemmesider og webshops at holde sig up to date med nye krav, nye muligheder, sikkerhedshuller og tekniske fejl, der kræver opdatering.

Uden den rette support og hjælp til WordPress kan frustrationerne hurtigt hobe sig op.

Skrivebord hos en WordPress ekspert. Få WordPress hjælp hos wpcare.dk

Professionel WordPress hjælp reducerer internt ressourcespild

Soloselvstændige og mindre og mellemstore virksomheder bruger ofte uforholdsmæssigt meget tid og alt for mange interne ressourcer på at løse tekniske og designmæssige udfordringer på deres hjemmeside eller webshop.

En langt bedre og mere rentabel løsning for mange virksomheder og selvstændige er at outsource og lade professionelle WordPress-specialister tage sig af alt det tekniske bøvl.

Wpcare.dk er sat i verden for at gøre driften og vedligeholdelsen af din WordPress-løsning så problemfri og velfungerende som muligt.

Men hvorfor er professionel WordPress hjælp bedre end ”gør det selv”?

Kan vi ikke bare gøre det selv, tænker du måske? Er det virkelig så svært?

Det er vores erfaring, at der alt for ofte opstår problemer, når virksomheder og selvstændige vælger at forsøge sig med en ”vi gør det selv”- løsning.

Jeg giver dig her 4 eksempler på ting, som vi ofte ser, går galt.

#1 – WordPress-opdateringer, der giver problemer

For nyligt lavede jeg en optælling af, hvor mange opdateringer der har været på WordPress indenfor de sidste 5 år.

Tallet var hele 243 opdateringer!

Omregnet giver det cirka 50 opdateringer om året, eller 1 opdatering hver eneste uge!

Det er vigtigt at opdatere kontinuerligt og hurtigt.

… men man kan faktisk opdatere for hurtigt, og herved opleve problemer med opdateringen.

Derfor undersøger vi hos wpcare.dk altid, hvilke ændringer der er i opdateringen, før vi kører den.

Og vi afventer desuden, om andre rapporterer problemer med opdateringen, før vi igangsætter den på din hjemmeside eller webshop.

Det betyder:

At du med en af vores WordPress-eksperter på sidelinjen undgår unødvendige problemer på din hjemmeside eller shop pga. opdateringer.

I lyset af, at der er en opdatering ca. hver uge, så er der en del at holde øje med og holde sig orienteret omkring, hvis du/I vælger at gøre det selv.

# 2- Tekniske problemer ved opdatering af plugins

WordPress plugins skal naturligvis også holdes opdateret. Både i forhold til funktionalitet og for at lukke sikkerhedshuller, som hackere kan udnytte.

Men man skal holde tungen lige i munden ved opdatering af plugins!

Der kan nemlig meget nemt opstå problemer.

Opdatering af et plugin kan stoppe kompatibiliteten med en funktion i et andet plugin, hvis der fx ikke er en opdatering til det andet plugin endnu.

Problemet er især stort ved opdatering af plugins på webshops.

Derfor kører vi hos wpcare.dk altid en test af WooCommerce-opdateringer på noget, der kaldes en ”staging server”.

En staging server er en server, som bruges til at teste plugins, software, hjemmesider og shops i en slags lukket miljø, før vi lægger det live.

Det er din sikkerhed for, at tingene fungerer, og at din webshop ikke pludselig bliver lagt ned pga. problemer med opdatering af plugins.

# 3 – Manglende sikkerhed og risiko for hacking

Hacking af hjemmesider er et stadigt stigende problem. At bevare en god sikkerhed på din hjemmeside og webshop er en af de ting, der er blevet en langt mere krævende disciplin end tidligere.

Vil du undgå hacking og sikre en god og stabil WordPress sikkerhed, er det meget vigtigt kontinuerligt (og hurtigst muligt) at installere alle opdateringer til WordPress og plugins.

Hvis du glemmer eller ignorerer opdateringer, kan der hurtigt opstå sikkerhedshuller, som er en åben dør for hackere.

Bliver din hjemmeside eller webshop ramt af hacking, kan det koste dig dyrt i manglende omsætning.

Udover opdateringer er det meget vigtigt at have installeret godt og professionelt sikkerhedssoftware/plugins på din shop eller hjemmeside.

Når du har en supportløsning hos os, behøver du ikke at bekymre dig om sikkerheden.

Vi sørger for at installere professionelt og gennemtestet sikkerhedssoftware/plugins på din hjemmeside eller webshop. Det giver dig en stærk beskyttelse mod hacking og databrud.

Desuden laver vi daglig backup af din hjemmeside eller webshop.

Det betyder, at hvis uheldet er ude, og du bliver hacket, så kan vi hurtigt reetablere dit website, så du indenfor kort tid er oppe at køre igen.

Mange virksomheder har desværre ikke opsat en ordentlig automatiseret backup.

Hvis du ikke ved, om der bliver lavet backup af din hjemmeside, så er det en af de ting, som du bør tjekke op på hurtigst muligt.

Bliver du hacket, så er det meget problematisk, hvis du kun har en backup, der er 6, 12 eller 18 mdr. gammel – eller endnu værre, slet ikke har en backup!

# 4 – Ressourcespild pga. teknisk bøvl

Hjemmesider og webshops driller teknisk indimellem.

Derfor er det meget sandsynligt, at du eller dine medarbejdere på et tidspunkt vil stå med tekniske eller designmæssige udfordringer (både små og store problemer), hvor hjælp fra en WordPress-ekspert er nødvendig.

Selv små ting, der driller, kan tage lang tid, hvis man ikke har ekspertisen og erfaringen til at vide, hvor det går galt, og hvordan det skal løses.

Mange af de supportopgaver, som vores specialister løser nemt og hurtigt som en del af vores supportpakker, er opgaver, som enten ville henstå uløste i virksomheden, eller koste dig eller en medarbejder uforholdsmæssigt meget tid at løse.

Så ”vi gør det selv” -løsningen kan ende med at blive en både bekostelig og frustrerende affære for dig og din virksomhed.

Få eksperthjælp til WordPress, når du har brug for det

Vælger du at slippe for ”gør det selv” og outsource WordPress support og vedligeholdelse til os, så er her en kort opsummering af, hvad du får ud af at investere i en af vores supportpakker.

Med vores WordPress eksperter på sidelinjen får du:

  • Sikker og rettidig opdatering af WordPress og plugins
  • Teknisk vedligeholdelse
  • Daglig backup
  • Hurtig WordPress hjælp og support, hvis et eller andet driller (supporttid er inkluderet i alle pakker)
  • Hurtig assistance ved hacking, eller hvis din hjemmeside eller webshop pludselig er lagt ned eller opfører sig mærkeligt

Du er velkommen til at kontakte os på info@wpcare.dk, hvis du har spørgsmål til vores supportpakker, eller du har brug for hjælp til din WordPress hjemmeside eller webshop.

God inspiration? Så er du velkommen til at dele indlægget.

Efterlad en kommentar